Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیرماه ۱۴۰۰ و در اوایل تصویربرداری سریال "حکم رشد"، سعید نعمت الله با انتشار ویدئویی، کناره گیری‌اش را از کارگردانی این سریال اعلام کرد.

به این ترتیب حسن لفافیان کارگردانی «حکم رشد» را برعهده گرفت. قصه «حکم رشد» درباره سرهنگی است که می‌خواهد ریاست کلانتری منطقه‌ای را بپذیرد که برادر شیری‌اش (رضاعی) در آنجا زندگی می‌کند، اما اعضای خانواده معتقدند که این اتفاق «ذبیح» و «غلام» را که آدم لات و دردسرسازی است، روبه‌روی یکدیگر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از منتقدین به تسلط کارگردان روی فیلمنامه و بازی بازیگران سریال «حکم رشد» انتقاداتی وارد کرده‌اند. به طور مثال در برخی یادداشت‌هایشان دیده می‌شود که به بازی مجتبی فلاحی بازیگر نقش اصلی سریال اشاره کرده‌اند که آیا می‌تواند پلیسی را به ویترین رسانه ملّی اضافه کند و همچون پلیسِ جوان و چند پلیسِ دیگر تلویزیون در خاطره‌ها ماندگار بماند؟

البته این انتقادات درباره بعضی از بازیگران دیگر سریال «حکم رشد» هم مطرح شده است. در میانِ گفتگو با مهدی فرجی که بخشی از آن درباره تهیه‌کنندگی‌اش در این سریال بوده درباره سختی‌های ساخت این سریال و برخی از انتقادات وارد شده، صحبت کردیم.

سریالی که روز‌های پایانی پخش را می‌گذراند. حسن لفافیان کارگردانی‌اش را برعهده دارد و از روز شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه به آنتن شبکه سه سیما رسیده است. بازیگران متعددی در این سریال ایفای نقش می‌کنند که نامِ بسیاری از آن‌ها آشناست. بازیگرانی همچون ثریا قاسمی و علیرضا مهران و حمید ابراهیمی و مه لقا باقری که بار‌ها نقش‌های مختلفی در عرصه سینما و تلویزیون ایفا کرده‌اند.

در این میان پیام احمدی‌نیا و مجتبی فلاح شاید محوری‌تر از بقیه در این سریال حضور دارند. غلام و ذبیح دو کاراکترِ این سریال‌اند که در کنار آزیتا ترکاشوند و نیلوفر شهیدی و مجید سعیدی و ندا قاسمی به ایفای نقش می‌پردازند.

تأثیر دستمزد‌های پیشنهادی افسارگسیخته در هنگامِ انتخابِ بازیگران

بگذارید از حواشیِ که به واسطه کناره‌گیری سعید نعمت‌الله از «حکم رشد» به وجود آمد، آغاز کنیم. تغییر ترکیب بازیگران و شکل و شمایل سریال کار بسیار سختی بود که شاید این شرایط ساختِ برخی سریال‌ها را به مرزِ «نشدن» رساند. این حواشی، تغییر ترکیب بازیگر‌ها و پایه و ساختارِ سریال چقدر شما را اذیت کرد؟ البته برخی به این نکته هم انتقاد کردند که چرا در محورِ قصه بازیگرانِ شناخته شده‌تری برگزیده نشدند آیا علت دستمزد‌های افسارگسیخته این روزهاست و یا دلیل دیگری داشته است؟

اولاً این نکته‌ای که درباره دستمزد افسارگسیخته اشاره کردید، تأثیر داشت. زیرا دستمزد‌های پیشنهادی بعضی از بازیگرانی که می‌خواستیم بیاوریم با شرایطِ تلویزیون و موجودیت‌مان تطبیق پیدا نمی‌کرد؛ بنابراین طبیعی بود که باید بازیگر‌های جدیدتر و جوان‌تر می‌آوردیم.

از طرفی دیگر ما دچار آسیب تغییر کارگردان شدیم؛ بعضی از هنرمندان به این خاطر هم پرهیز دارند واردِ کاری شوند که چنین اتفاقی افتاده است؛ بنابراین بخشی از هنرمندانی که دعوت می‌کردیم ضمن ابراز لطف و محبت، عذرخواهی می‌کردند و می‌گفتند در کار بعدی شما بازی می‌کنیم.

این مسئله هم در کار وجود داشت، اما بالأخره بخشی از مأموریتِ تلویزیون، تربیت و کادرسازی است؛ همین بازیگرانی که امروز در «حکم رشد» بازی کردند بعضی از آن‌ها حتماً ستاره‌های بعدی تلویزیون و سینما خواهند شد.

خوشبختانه میزان بیننده‌های سریال «حکم رشد» خوب بوده و ما این بازتاب‌ها را داریم که خستگی‌های ناشی از این گرفتاری‌ها و سختی‌های ساختِ سریال را از تنِ ما خارج کرده است. چون خوشبختانه فیلمنامه و کارگردانی بسیار خوب بوده و بازتاب‌ها هم این واقعیت را نشان می‌دهد.

من مطمئنم که این سریال بدون داشتن بعضی از چهره‌ها هم خوب دیده شده و البته بازتاب‌ها، نظرات و استقبال مردمی این نکته را به وضوح نشان می‌دهد.

اگرچه ما از هنرمندان درجه یکی مثلِ خانم ثریا قاسمی، مه‌لقا باقری و بسیاری دیگر برخوردار بودیم. پیشکسوت‌هایی همچون صدرالدین حجازی در این سریال خوش درخشیدند.

خوشبختانه مردم از ثریا قاسمی، پیام احمدی‌نیا، علیرضا مهران، مه‌لقا باقری، حمید ابراهیمى و آزیتا ترکاشوند، بازی‌های متفاوتی دیدند. همین عوامل هم کمک کرده سریال خیلی خوب دیده شده است.

نظر و بازتاب‌های نیروی انتظامی درباره این سریال چه بوده است؟

جالب است بدانید نیروی انتظامی تحلیل هر قسمت را برای ما می‌فرستد؛ خوشبختانه از ساخت این سریال راضی‌اند و در دیداری که با معاون اجتماعی نیروی انتظامی داشتم در بخش اولِ صحبت‌هایشان از این سریال ابراز رضایت و تشکر کردند.

تهیه‌کننده «نون‌خ» سریال پلیسی می‌سازد؟

 مخاطب تلویزیون خیلی به پرونده‌ها و فضای جنایی و پلیسی، علاقه‌مندند؛ آیا با توجه به تجربه تهیه سریال پلیسی مثلِ «حکم رشد» تمایل دارید در کنار طنزی مثلِ «نون‌خ» و کار‌های دیگر، کار‌های پلیسی دیگری را هم تجربه کنید؟

واقعاً فیلمنامه اهمیت دارد. باید ببینیم طرح و داستانِ خوب و جذابی به دست‌مان برسد. همین‌طوری مطلق نمی‌توانم صحبت کنم. کاملاً بستگی به شرایط داستانی و فیلمنامه‌ای و ساخت دارد.

تجربه ساخت سریال «کلانتر» و «خواب و بیدار»

 شما در زمانِ مدیریت شبکه یک، سابقه ساختِ سریال‌های پلیسی مثل «کلانتر» را با آقای شاه‌محمدی داشتید و یا در شبکه دو با آقای فخیم‌زاده این همکاری اتفاق افتاد.

آن موقع ما «کلانتر» را ساختیم که خیلی کار پربیننده‌ای بود. همین‌طور سریال «خواب و بیدار» که من مدیر گروه و سریال بودم که جزو پربیننده‌ترین سریال‌های پلیسی تلویزیون است. وقتی مدیر شبکه دو شدم هفته نیروی انتظامی، پخشِ شبانه فیلم‌های پلیسی را شروع کردیم که خود نیروی انتظامی تولید کرده بود.

درباره آقای شاه‌محمدی و فخیم‌زاده هم که اشاره کردید امیدوارم چنین همکاری‌های پیش آید. این دو هنرمندان ارزشمندی‌اند که کارنامه درخشانی را در عرصه سینما و تلویزیون از خودشان به جای گذاشته‌اند.

سختی‌های ساختِ «حکم رشد» 

برخی از منتقدین به این نکته اشاره کردند که حسن لفافیان تسلط لازم روی فیلمنامه نداشته است. چرا چنین نقد‌هایی وارد می‌شود، در حالیکه برخی دیگر اعتقاد دارند لفافیان نسبت به سریال «کلبه‌ای در مه» جلوتر بوده و توانسته توجه مخاطب را نسبت به سریال جلب کند. آیا این تعامل با سعید نعمت‌الله به عنوان فیلمنامه‌نویس وجود داشت؟

من از آقای لفافیان تشکر می‌کنم. همین‌طور از سایر عوامل و بچه‌های گروه؛ چون ناچار شدیم برخی از بخش‌های گروه را بار‌ها در طول کار تغییر بدهیم؛ جا به جا، حذف و اضافه کنیم. کارگردان ما واقعاً بسیار بر فیلمنامه مسلط بودند.

چند بار فیلمنامه را خواندم برای اینکه می‌دانستم این کار از حساسیت بالایی برخوردار است. چرا که همان‌طور که فکر می‌کردم با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شد. من هم اعتقاد دارم آقای لفافیان نسبت به کار قبلی‌شان چند قدم رو به جلو حرکت کردند و کار با کیفیت‌تری از آب درآمد.

اگر فرصتی فراهم شود حتماً دوباره با آقای لفافیان کار خواهم کرد. خیلی کارگردان پرتلاشی است و بسیار برای تسلط بر فیلمنامه، وقت می‌گذارد؛ بازی‌ها هم به همین واسطه خوب درآمد. اما اینکه درباره تعامل سؤال کردید آقای نعمت‌الله از گروه جدا شدند و هرگز فرصتِ تعامل و گفت‌وگویی دیگر پیش نیامد.

 چرا نامِ سریال «حکم رشد» شد؟

 نکته دیگر درباره نامِ سریال است. «حکم رشد» نامِ درستی برای سریال بود؟ معنی و مفهوم اصلی سریال چیست؟

یک بخشی از داستان واقعی است، اما کاملاً نه. به این دلیل نامِ "حکم رشد" برای سریال انتخاب شد به دلیل اینکه وقتی پلیس ما در خصوص از سر راه برداشتن خلافکار بزرگ، کار قابل تحسینی انجام می‌دهد، به این ارتقاء و تعالی می‌توان گفت «حکم رشد»؛ در واقع نام سریال ناشی از ارتقاء و کار سخت‌تر و مسئولیت سنگین‌تر، می‌شود.

من خودم به عنوان یک مخاطب در این سریال، موقعیت‌های نمایشی می‌بینم که آسیب‌های اجتماعی را در قالب قصه‌ای منسجم روایت می‌کند. تلاش کردیم در این بستر، از مرام، معرفت و جوانمردی و احترام به والدین بگوییم؛ چون این احترام‌ها و پایبندی به خانواده، می‌تواند در جامعه، نجات‌بخش و آرامش‌بخش باشد.

برخی انتقاد‌ها به سمتِ موسیقی سریال هم رفت که این موسیقی، یادِ فیلمفارسی‌ها را در ذهنِ تماشاگر تداعی می‌کند. از کجا سرچشمه می‌گیرد؟

من چنین بازتابی نگرفتم. این انتخاب آقای لفافیان بود که به آن احترام گذاشتم. اگر خاطرتان باشد رضا یزدانی تیتراژ سریال «مرگ تدریجی یک رویا» را خواند واقعاً شعر و ترانه و سبک موسیقیایی آن با سریال تطبیق داشت مثل اینجا که واقعاً موسیقی و لحنِ خوانندگی آقای یزدانی با فضای کلی سریال تطبیق دارد؛ به این دلیل انتخاب شد.

چیزی که سریال را رو به جلو می‌برد فقط قصه‌اش نیست!

برخی اعتقاد دارند مجتبی فلاحی به عنوان بازیگر نقش اصلی سریال، بازی قابل قبولی در نقش پلیس ندارد و خشم و احساساتِ کاراکترش را به صورت تصنعی نمایش می‌دهد. پیام احمدی‌نیا و حمید ابراهیمی هم بازی چشمگیری ندارند؛ و فقط امتیازِ بازیگری را به بازیگران زن همچون مه‌لقا باقری داده‌اند و حتی بازی آزیتا ترکاشوند هم چنگی به دل نزده و نتوانسته از پسِ ایفای نقش خود به عنوان زنی معتاد و لات برآید؛ نظر شما در این باره چیست؟ آیا نقشِ ذبیح پلیسِ سریال «حکم رشد» می‌تواند به یکی از پلیس‌های ماندگار تلویزیون تبدیل شود؟

به نظرمن مجتبی فلاحی آینده درخشانی خواهد داشت و بازیگر خوبی می‌شود. نظراتی تک و توک بوده و خیلی بیشتر از این‌ها مردم تشکر کردند. بازی‌های ثریا قاسمی، پیام احمدی نیا، علیرضا مهران، مه‌لقا باقری، آزیتا ترکاشوند و ... بازی‌های تحسین‌برانگیزی داشتند.

نظرات و بازتاب‌هایی از مردم گرفتیم که بسیاری از این انتقادات وجود ندارند و خوشبختانه مردم این سریال را خوب دنبال کرده‌اند؛ چون مردم بهترین داوران‌اند و چیزی که سریال را رو به جلو می‌برد فقط قصه‌اش نیست بلکه بازی‌ها خیلی جذاب و خوب از آب درآمده‌اند.

رمز موفقیت سریال در کجاست؟

به نظرمن رمز موفقیت در داستان، کارگردانی و بازی‌های خوب است. این شخصیت‌پردازی‌های درست، قصه را روان و خوب پیش برده و پایانِ سریال هم حتماً غافلگیرکننده خواهد بود و خیلی قابل پیش‌بینی نیست.

مردم بازی کدام بازیگران "حکم رشد" را بیشتر پسندیدند؟

آقای فرجی! در بازتاب‌هایی که داشتید مردم بیشتر کدام شخصیت را پسندیدند و کدام شخصیت را بیشتر دوست داشتند و آیا نکته‌ای گفته‌اند شما را راغب به تولید فیلم‌های پلیسی و اجتماعی کند؟

در نظرات و بازتاب‌هایی که به دست ما رسیده، در میانِ خانم‌های بازیگر، ثریا قاسمی و مه‌لقا باقری و آزیتا ترکاشوند را خیلی دوست دارند و بازی‌هایشان را تمجید می‌کنند و در میانِ بازیگران مردِ داستان هم بازی علیرضا مهران، پیام احمدی‌نیا و حمید ابراهیمی را متفاوت دیدند.

منبع : تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سریال تهیه کننده آزیتا ترکاشوند پیام احمدی نیا نیروی انتظامی علیرضا مهران مه لقا باقری بازتاب ها ثریا قاسمی نعمت الله بازی ها حکم رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت سعید آقاخانی و ادامه سریال «نون‌خ»

نشست خبری سریال «نون‌ خ» پس از گفت‌وگوی هنرمندان و عوامل این مجموعه تلویزیونی با مردم در سامانه ۱۶۲، مقابل رسانه‌ها نشستند تا به سؤالات پاسخ دهند. اما در کنار سعید آقاخانی و چند تن از بازیگران دیگر، امیر وفایی هم که نام او از قبل برای حضور در این نشست اعلام شده بود به پرسش و پاسخ با خبرنگاران نرسید.

به گزارش تسنیم، مهدی فرجی در حالی به نشست خبری سریال «نون‌ خ» آمد که هم مخاطبین و هم رسانه‌ها از او پرسیدند این مجموعه تلویزیونی ادامه خواهد داشت یا خیر.

در کنار مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال، مسعود کریمی خضرا به عنوان مدیر گروه طنز مرکز سیمافیلم به نشست خبری آمده بود. همچنین صهبا شرافتی، کاظم نوربخش و ماشاءالله وروایی هم پاسخگوی اهالی رسانه شدند. نشست خبری با موفقیت این سریال در جذب مخاطب و پیشرفتِ‌در این حوزه نسبت به فصل گذشته آغاز شد.

مهدی فرجی در این باره گفت: امسال این سریال درصد قابل توجهی از فصل پیش بیننده بیشتری داشت که دلایل مختلفی هم داشت از جمله اینکه توانستیم سراغ یک قومیت دیگر هم برویم. من امروز در سامانه ۱۶۲ پذیرای بسیاری از مخاطبینی بودم که برایم جالب بود از پسربچه ۸ ساله تا خانم ۸۰ ساله درباره «نون‌خ» صحبت می‌کردند. اجازه بدهید اینجا از شخص رئیس صداوسیما و رئیس مرکز سیمافیلم تشکر کنم که میدان را هموار کردند بتوانیم به قومیت بلوچ هم بپردازیم.

اما نکته تهیه‌کننده سریال درباره حساسیت‌ها بر روی مذهب و قومیت‌ها به یکی از حاشیه‌های نشست هم تبدیل شد. چرا که او به این نکته اشاره کرد «پرداختن به قومیت‌ها حساسیت‌های فراوانی دارد که باید با مراقبت باشد. هر برنامه‌ای و هرکسی به راحتی نمی‌تواند به قومیت‌ها بپردازد. چرا که اصطلاحاً این کار به نوعی بندبازی است که خدایی ناکرده به کسی اهانت نشود و هرکار و هرکسی به راحتی به این موضوعات بپردازد.».

اما چرا این نکته تبدیل به حاشیه و چالش شد؛ عبارتِ خط قرمز که مهدی فرجی به آن اشاره کرد باعث شد تا خبرنگاری از او درباره خط قرمز سازمان صداوسیما و حساسیت پرداختن به قومیت‌ها بپرسد؛ او این‌چنین پاسخ داد: «شاید من نتوانستم صحبت خودم را درست جا بیندازم وگرنه اصلاً منظورم خط قرمز نبود. می‌خواستم بگویم پرداختن به قومیت‌ها آن‌قدر حساسیت دارد که برنامه‌سازان سراغش نمی‌روند، چون باید به زوایای مختلف لهجه، فرهنگ، پوشش و … بپردازند. خط قرمز‌ها در این زمینه زیاد است و به اصطلاح گفته می‌شود «سری که درد نمی‌کند چرا دستمال ببندند» از این رو همکاران کمتر سراغ قومیت می‌روند و به خود تهران می‌پردازند، چون با جا‌های دیگر نمی‌شود شوخی یا نقد کرد و پرداختن به آن‌ها خیلی سخت است. اما از طرفی هم حیف است و اتفاقاً پرداختن به این‌ها به جذابیت سریال کمک می‌کند. مناظر شگفت‌انگیز، صنایع‌دستی درجه یک و … در شهر‌های مختلف ما وجود دارد پس چرا نباید از این‌ها برای سریال استفاده کرد.»

فرجی در بخش دیگری از این نشست خبری به پرداختنِ «نون‌خ» به موضوع کولبر‌ها اشاره کرد و گفت: باید تشکر کنم از اینکه اجازه دادند به قصه کولبر‌ها بپردازیم. امروز خانمی با بغض و گریه به من گفت که این سریال ما را با قصه این افراد آشنا کرد. خودمان شاید فکر می‌کردیم پرداختن به این مسایل سخت است، اما تشکر می‌کنم که گذاشتند در کنار لحظات کمدی و شاد، نقد هم داشته باشیم. مردم هم امروز می‌گفتند از دلایل علاقه‌شان به کار همین است که در کنار لحظات مفرح از درد مردم هم گفته می‌شود.

ماشاالله وروایی یا عموکاووسِ داستان «نون‌خ» در ادامه اضافه کرد: فرزند یکی از کولبر‌ها با من صحبت می‌کرد و درباره این می‌گفت که پدرش چه کار سخت و طاقت‌فرسایی دارد. عموم مردم این سریال را ستایش می‌کردند و می‌گفتند تلویزیون قصه‌های این چنینی بسازد. صهبا شرافتی که نقش روناک را در این سریال بازی می‌کرد از صحبت با مخاطبان در سامانه ۱۶۲ گفت: فصل پنجم خیلی برایم سخت بود. من گواهینامه پایه دو نداشتم و اولین بار بود که سوار مینی‌بوس می‌شدم و رانندگی می‌کردم. این فصل خیلی برای من چالش‌برانگیز بود و لذت زیادی برایم داشت.

همان‌طور که صهبا شرافتی در صحبت‌هایش گفت کاظم نوربخش بازیگر نقش سلمان هم به همین نکته اشاره کرد که مردم از ما ساخت فصل بعدی سریال را می‌پرسیدند و یا می‌گفتند که «نون‌خ» به شهر و روستای ما بیاید و لوکیشن هم در این باره پیشنهاد می‌دادند.

مسعود کریمی خضرا به عنوان مدیر گروه طنز سیمافیلم در نشست خبری حضور داشت به مصدومین این سریال اشاره کرد و گفت: در این سریال گروه جانبازان «نون. خ» را داشتیم و همه شخصیت‌ها به نوعی با مصدومیت‌های مختلفی در این فصل مواجه شدند.

یکی از دیگر سؤالات چالشی این جلسه شکایت حسین صفامنش خواننده از سعید آقاخانی به دلیل استفاده از موسیقی او در سریال تصریح کرد: موضوع ربطی به آقای آقاخانی ندارد و به من به عنوان تهیه‌کننده مربوط می‌شود. ما در یکی از فصل‌ها هم از «شیرین شیرین» آقای محمدیان استفاده کردیم که او تماس گرفت و بسیار هم تشکر کرد و گفت این موسیقی موجب شعف و تحسین شده است. ما در بخش کولبر‌ها از موسیقی آقای صفامنش استفاده کردیم، البته نافی موضوع مالکیت معنوی نیستم، اما تصورم نبود شکایت کنند. فکر می‌کردم او زنگ می‌زند و می‌گوید دمت گرم، وقتی به کولبر‌ها پرداختی از این قطعه استفاده کردی. البته درباره حقوق مادی و معنوی این حق با آقای صفامنش است و حتماً برای جبران ماجرا در خدمت هستم. در این ۲ فصل قبلی تلاشی هم صورت گرفت که بتوانیم با او مذاکره کنیم. اما سعید آقاخانی دنبال صدای بکری بود، اما نشد از ایشان استفاده کنیم. آرزو دارم موفق باشند.

فرجی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه آیا سازمان صداوسیما به عنوان سفارش از آن‌ها خواسته به سمتِ بلوچستان بروند، افزود: اگر به تاریخچه «نون‌خ» از فصل اول تاکنون نگاهی بیندازیم اینکه به قومیت کُرد بپردازیم کاملاً پیشنهاد خود آقاخانی بود. من متنی را به او دادم و گفت خیلی متن خوبی است، اما انگیزه‌ای ندارد مگر اینکه به سمت یکی از قومیت‌ها برویم. ریاست سازمان صداوسیما در دیدار اخیری که با عوامل داشت گفت با محوریت قوم کُرد هر بار به یک قوم دیگر هم پرداخته شود و خود آقاخانی هم دغدغه همه ایران را داشت. اما این نکته را هم بدانید کسانی که در تلویزیون کار می‌کنند شاید سفارشی کار می‌کنند، چون کارفرمای ما تلویزیون است، اما مذاکره می‌کنیم و سعید آقاخانی هم خیلی ظریف سراغ موضوعات می‌رود. خود ما ممیزی‌های اولیه را انجام می‌دهیم و می‌دانیم کجا ممکن است به کسی بربخورد.

اما نکته دیگر که سؤال خیلی از خبرنگاران و اتفاقاً مردم در سامانه ۱۶۲ بود به ساخت فصل ششم «نون‌خ» برمی‌گشت. فرجی در این باره چنین گفت: درباره سری ششم صحبت کردن زود است. آقای آقاخانی پستی گذاشت و گفت این فصل پایانی بر مجموعه «نون. خ» است.

تهیه‌کننده سریال همچنین درباره آخرین وضعیت سعید آقاخانی و مصدومان «نون‌خ» چنین توضیح داد: هفت نفر دست و پایشان شکست. آقای آقاخانی هم از ارتفاع سقوطی داشت که ۱۰ روز بستری بود و او را در ادامه فیلمبرداری با عصا دیدیم و باعث شد کمی نقشش تغییر کند. خوشبختانه الان ایشان سلامت هستند و مشکلی ندارند.

فرجی همچنین در خصوص اینکه آیا قرار است فیلم سینمایی «نون‌خ» ساخته شود یا خیر، افزود: درمورد سینمایی کار نه صحبت خاصی شده و نه تصمیمی برای ادامه ساخت این سریال در ورژن سینمایی گرفته شده است.

او در پاسخ به سؤال درباره ادای نامطلوب گویش بلوچستان و ماجرای دلخوری کرمانی‌ها، تأکید کرد: من هیچ نقدی درباره گویش بلوچ‌ها ندیدم. ما بازیگران مختلفی از زاهدان و زابل و نقاط مختلف استان داشتیم. درباره کرد‌ها هم همینطور بود و از شهر‌ها و نقاط مختلف در کار حضور داشتند. اما درباره هموطنان کرمانی بایستی این توضیح را بدهم، من توضیحاتی به مسؤولان کرمان دادم و گفتم سوتفاهمی ایجاد شده و برخی نکاتی که مطرح می‌کردند هیچ ارتباطی با کرمان نداشت. فردی هم که نشان دادیم هزار کیلومتر قبل‌تر از کرمان بود و هیچ کدام از خانواده اش هم لهجه کرمانی نداشتند. ما از خود مردم کرمان هم نظر نارضایت گونه نداشتیم.

فرجی در خصوص اینکه آیا سریال حذفیات و سانسور‌هایی داشته یا خیر، خاطرنشان کرد: سعید آقاخانی علاقه‌مند بود منطقه‌ای انتخاب شود که لنج و دریا و جذابیت‌های بصری داشته باشد که بعد از جمع‌بندی قومیت بلوچ انتخاب شد. بالأخره به طور طبیعی حذفیاتی داشتیم، اما آن‌قدر نبود که به کار ما آسیب بزند. شاید از بسیاری از سریال‌های معمولی ممیزی ما کمتر بود.

دیگر خبرها

  • نویسنده «نون‌خ‌۵» تحقیقات جدی درباره محیط‌زیست و کولبر‌ها انجام داد
  • بازیگران جدید سریال «سلمان فارسی» مشخص شدند
  • گفتگو با تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵»
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون چیست؟
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی و ادامه سریال «نون‌خ»
  • خط قرمزی که به «نون.خ» کمک کرد/ ماجرای شکایت آقای خواننده چه بود؟
  • شایعه‌ای جذاب در مورد یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ
  • فرجی: در فصل ۵ «نون خ» هفت نفر دست و پایشان شکست/ صحبت کردن درباره فصل جدید زود است
  • «نون خ» چه خط‌قرمزهایی را رعایت کرد؟
  • بازیگران سریال تورم